MENU

Kule magnetyczne

1989
2

Zaprojektowany produkt łączy przemieszczanie kuli z rozwiązaniem łamigłówki logicznej. Zwielokrotnienie kul i odpowiednio dobrane rozmiary oraz waga przyczyniają się do tego, że samo operowanie planszą jest atrakcyjne.


Opracowana gra składa się z kompletu kul oraz planszy magnetycznej z precyzyjnie określonymi miejscami, gdzie kule są przyciągane. Poruszenie i przemieszczenie kuli na planszy jest wyjątkowo łatwe. Dzięki zastosowaniu magnesów zyskuje ona responsywność na ingerencję osoby poruszającej. Rozpoczęte ruchy mogą być wykonywane nawet przez osoby o wysokim stopniu dysfunkcji, a plansza dokańcza je w sposób przeważnie zamierzony, a czasem przypadkowy. Ułatwia to rozgrywkę, ale także uatrakcyjnia proste zasady elementem losowym wynikającym z braku precyzji gracza, przez co gra jest łatwiejsza w obsłudze od np. popularnych szachów i warcabów. Pozwala to nawet niesprawnej osobie na interakcję z urządzeniem, ewentualnie z inną osobą współgrającą. Specjalnie dobrana wysokość ramki zabezpiecza kule przed wypadnięciem, a szeroka podstawa dodatkowo stabilizuje konstrukcję.


Gra może być też łamigłówką, która ma na celu ułożenie za pomocą jak najmniejszej liczby ruchów układów zawartych w dołączonych kartach. Może stanowić grę, którą gracze zaczynają z wylosowanymi trzema kartami układów. Następnie wykonują naprzemiennie ruchy (przez ruch rozumie się przemieszczenie układu planszy jednym ruchem dłoni), a co turę dobierają kartę układu, odrzucając jedną do puli. Gracz ma za zadanie stworzyć na planszy układ wskazany przez jedną z posiadanych przez siebie kart. Gdy ten cel zostanie osiągnięty, można odrzucić kartę ze wzorem. Wygrywa osoba, która pozbędzie się wszystkich kart.


Działanie rehabilitacyjne

Urządzenie zwiększa ogólną mobilność dłoni, wspomaga naukę wykonywania złożonych gestów, aktywizuje też receptory czuciowe dłoni, a szczególnie śródręcza i palców na wyczucie nacisku i temperatury.